Akcijske ponude
Naslovna Letovanja
Putovanja
Zimovanje
Online
rezervacija Kontakt
ČESTO POSTAVLJANA PITANJA - FAQ
Kada rezervisati?
Kada se treba
interesovati za letovanja ili putovanja?
Kada treba
rezervisati Grčku?
Kada treba
rezervisati Crnu Goru?
Kada treba rezervisati Bugarsku
ili Tursku?
Kako rezervisati putovanje?
Šta su
predrezervacija i rezervacija?
Šta su First
minute popusti?
Šta su Last
minute popusti?
Koji su
uslovi plaćanja?
Pitanja o smeštaju:
Šta su studio, apartman ili soba?
Koje su
veličine ležajevi?
Kako da
proverim hotelski smeštaj pre nego što uplatim?
Šta je to
fiksni zakup?
Šta su hoteli
na upit?
Uslovi putovanja
Koja
dokumenta su potrebna za putovanje u inostranstvo?
Da
li se može otkazati putovanje?
Šta se sme
poneti avionom?
Kada treba biti
na aerodromu?
Organizacija na putovanju.
Šta je zadatak
vodiča u autobusu?
Kada se ulazi i izlazi iz
smeštaja?
Šta u slučaju
da je smeštaj ima nedostataka?
Šta je zadatak
predstavnika agencije na destinaciji?
Administrativno pravna pitanja:
Kako i zašto se
sklapa ugovor o putovanju?
Jeste li pročitali opšte uslove putovanja?
Kakva je
razlika između agencija organizatora i subagenata?
Da li se može
promeniti putovanje ili promeniti putnici??
Da li se može
otkazati putovanje?
KADA
REZERVISATI?
Kada se treba interesovati za letovanja ili putovanja?
Prvo počinje interesovanje za severnu Grčku, zatim za
Crnu Goru, Bugarsku i Tursku. Ukoliko znate kada imate godišnji odmor savetujemo
Vam da odmah po izbacivanju cena rezervišete smeštaj − ostvarićete popust za
rane uplate, i još važnije − moći ćete da birate smeštaj.
Putovanja u inostranstvo se organizuju u toku cele
godine.
na početak
Kada treba rezervisati Grčku?
Cene za apartmane se objavljuju već od oktobra do
marta, kada se daju i popusti za rane uplate.
Ako se za Grčku javite posle 1.juna − ostaće Vam samo
najskuplji smeštaj, a od jeftinijeg ono što niko nije hteo! Smeštaj dobrog odnosa
cene i kvaliteta se rasproda bar mesec dana pre putovanja.
na početak
Kada treba rezervisati Crnu Goru?
Crna Gora se rezerviše posle Grčke, ali kada krene
prodaja brzo nestane mesta jer u Crnoj Gori ima znatno manje mesta nego u
Grčkoj.
na početak
Kada treba rezervisati Bugarsku i Tursku?
U Bugarskoj i Turskoj ima znatno više mesta. U jednom
hotelu može biti i preko 1000 ležaja. Kod ovih destinacija interesovanje
počinje početkom aprila. Smeštaj u Bugarskoj se može rezervisati najkasnije
15 dana pre polaska zbog viza, što važi i za autobuske aranžmane za Tursku. U
Turskoj prvi nestaje najskuplji smeštaj, dok za jeftiniji (budžet smeštaj)
ima mesta skoro do polaska.
na početak
KAKO
REZERVISATI PUTOVANJE?
Šta su predrezervacija i rezervacija
Predrezervacija
Agencija će Vam često sačuvati aranžman kraće vreme,
bez uplate. To se zove predrezervacija. Namena joj je da Vam da malo vremena,
npr. dok se ne vratite sa posla, ili da bi uplatili na račun - ako ne
planirate da dolazite do agencije.
Rezervacija
Aranžman se rezerviše uplatom iznosa za rezervaciju,
koji je obično 40% cene aranžmana - to možemo nazvati "pravom
rezervacijom". U ovom slučaju pravi se ugovor o putovanju, izdaje se
fiskalni račun... obavlja se kompletna administrativna procedura. Kada se
rezerviše aranžman, moguće ga je otkazati, ali najčešće ne bez posledica,
zbog toga je neophodno dobro razmisliti pre rezervacije (dobiti godišnji
odmor na primer.)
na početak
Šta su to First minute popusti?
Kada se objave cene za letovanje, tada su najveći popusti i tada
je najbolje rezervisati aranžman. Popusti se kreću oko 10-30%. Nekada je
dovoljno uplatiti samo deo za rezervaciju, ali se uplatom u celosti ostvaruju
veći popusti.
Najveća prednost u odnosu na Last minute je što je praktično
sve slobodno, tako da možete birati smeštaj kakav želite - npr. koji ima
povoljnu cenu, koji je blizu mora, ima bazen... Najlepši smeštaj i onaj koji
ima najbolji odnos cena-kvalitet se rasproda već u toku ovog perioda.
na početak
Šta su to Last minute popusti?
Smeštaj koji nije jako tražen ponekad
se nađe na Last minute popustu. Last minute popust je približan First minute
popustu ili nekad se umesto novčanog popusta dobije besplatan BUS prevoz.
Veoma retko se smeštaj koji ima bolju poziciju
ili je bolje opremljen nađe na last minute popustima, on se najčešće rasproda
ranije.
Po pravilu last minute se objavljuje
oko 10 dana pre polaska, tada treba reagovati veoma brzo, jer ga ima malo i
sve se brzo rasproda - za par dana. Neki putnici ne nađu ono što su tražili
čekajući last minute, tako da imajte i to u vidu prilikom planiranja.
na početak
Koji su uslovi plaćanja?
Prva
varijanta je je uplata aranžmana u celosti prilikom rezervacije. Ovo je najjednostavnija
i najčešće najpovoljnija varijanta - jer se prilikom uplate u celosti
ostvaruju popusti ili neke druge pogodnosti.
Druga mogućnost je da se
aranžman plaća u ratama do polaska
- 40-50% prilikom
rezervacije,
- ostatak 15 - 30
dana do polaska.
Treća mogućnost je da se
aranžman plaća u ratama do polaska
- 40% prilikom
rezervacije,
- 60% na
jednake mesečne rate.
- Rate pre polaska plaćaju se u agenciji.
- Za rate posle
polaska, deponuju se čekovi ili dostavlja administrativna zabrana
Pre
zaključenja ugovora neophodno je da se informišete o načinima plaćanja, jer
uslovi plaćanja nisu isti za sve aranžmane.
Sva plaćanja su u dinarskoj
protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke na dan uplate.
na početak
SMEŠTAJ:
Šta su studio, apartman i soba?
U
Grčkoj je uobičajeni smeštaj u vilama koje sadrže tzv. studije ili apartmane.
Studio je najsličniji našoj garsonjeri, tj. ima mini kuhinju u istoj
sobi gde su i ležajevi. Apartman je obično veći od studija i ima odvojen
dnevni boravak sa kuhinjom od dela za spavanje. Dupleks se nalazi na
istom nivou, nije na dva sprata kao kod nas, ima dve sobe i odvojenu kuhinju,
dok se mezoneta prostire na dva sprata. Sobe u hotelima u svom
sastavu nemaju kuhinjski deo, a gosti ne smeju da spremaju hranu u sobama.
na početak
Koje
su veličine ležajevi?
U
svakoj zemlji postoji drugačiji standard, a često se razlikuje i od smeštaja
do smeštaja.
Grčki
standard za ležajeve je:
- za jednu osobu (singl ležaj) je 185 cm dužine, sa 75-90 cm širine,
-
francuski ležaj je širine 130-155 cm.
-
Pomoćni ležajevi su obično sofe na razvlačenje za jednu osobu ili dva manja
deteta.
Takođe može biti i dušek koji se izvlači kao ladla ispod glavnog ležaja.
Pomoćni
ležajevi u hotelima su najčešće manjih dimenzija i oblika su fotelje na
razvlačenje ili ležaljke za plažu na rasklapanje.
U
arapskim zemljama (Tunisu, Egiptu, Turskoj...) ležajevi su obično isti ili
veći od onih na koje smo navikli. Često se nailazi na obične ležajeve široke više od metar i na
francuske ležajeve od čak 2 metra širine.
na početak
Kako da proverim hotelski smeštaj pre nego što uplatim?
Savetujemo da se pre uplate smeštaja
informišete o mišljenju putnika koji su već bili tamo! Preporučujemo da
posetite sajtove: www.booking.com
ili www.tripadvisor.com
(na engleskom), u polje za pretragu unesete ime hotela, pogledate slike i
pročitate mišljenja gostiju.
na početak
Šta je to fiksni zakup?
Naše agencije često zakupljuju
traženiji smeštaj za celu sezonu, i raspolažu sa njim kako žele.
Putnici kada žele da
rezervišu smeštaj kontaktiraju turističku agenciju koja je zakupila smeštaj
ili subagenta, čime je znatno ubrzana i pojednostavljena procedura
rezervacije. Za putnike je ovaj vid rezervacije dosta lakši i jednostavniji
od putovanja na upit.
Putnici imaju brojne
prednosti kada rezervišu smeštaj koji je u "fiksu". Neke od njih
su:
– bolje informacije o samom
smeštaju, kvalitetu, opremljenosti smeštajnih jedinica i njihovoj lokaciji,
– cena smeštaja prema putniku je niža nego što on može naći isti smeštaj
na licu mesta,
– informaciju o slobodnim
kapacitetima dobijaju skoro trenutno, jer podatke o raspoloživosti ima sama
agencija.
na početak
Šta su hoteli na upit?
Ukoliko tražite smeštaj u hotelu za koji nema velikog
interesovanja agencije moraju da pošalju upit/rezervaciju, i da
sačekaju da hotel potvrdi da ima mesta. Zavisno od hotela na odgovor može da se
čeka od nekoliko minuta do nekoliko dana. Hoteli uglavnom ne žele da čuvaju
mesta dok putnici razmisle, već traže da putnici u agenciji uplate
rezervaciju pre slanja zahteva za rezervaciju - najave hotelu. Time se
oslobadjaju neozbiljnih upita o smeštaju.
na početak
USLOVI
PUTOVANJA:
Koja dokumenta su potrebna za putovanje u inostranstvo?
Pasoš - je najvažniji dokument. Pasoš mora biti važnosti još
najmanje 6 meseci po povratka sa putovanja ako idete u zemlje Evropske unije.
Redovnom procedurom potrebno je oko 14 dana za izradu novog pasoša. Ukoliko
imate uplaćen aranžman preko nas možemo Vam izdati potvrdu sa kojom se pasoš
može izraditi po hitnom postupku, za 2-3 dana. Deca moraju imati svoj pasoš,
i rok trajanja pasoša za decu je kraći (3-5 godina).
Putno osiguranje - je neophodno za boravak u većini zemalja. Putnici sami
snose odgovornost da u slučaju neobezbedjenog putnog osiguranja budu sprečeni
da uđu na teritoriju strane države. pored toga, lekarske usluge u inostranstvu
su veoma skupe, te Vam savetujemo uzimanje zdravstvenog osiguranja. Kod nas
mozete uplatiti DDOR osiguranje sa kojim sva deca do 18 godina imaju
besplatno osiguranje uz pratnju dve odrasle osobe.
Zeleni karton - je obavezan papir za prolazak kolima kroz Makedoniju. Vadi
se na istom mestu (u istoj osiguravajućoj kući) gde ste uzeli obavezno
osiguranje vozila i košta 2000 din. Važi koliko i polisa osiguranja.
Saglasnost roditelja za prelazak granice - ukoliko maloletno dete
prelazi granicu sa jednim roditeljom ili drugom osobom. Overava se kod
notara. Potreno je prisustvo samo roditelja koji ne putuje. Oba roditelja
daju saglasnost u slučaju da putuje sa npr. rođacima, babom ili dedom, nastavnikom, trenerom... Overa nije
skupa, ali pazite na radno vreme notara koji ne rade posle podne ni vikendom.
Ovlašćenje za upravljanje tuđim vozilom.
na početak
Da li se može otkazati putovanje?
Može, ali se u većini slučajeva ne vraća odredjeni deo uplaćenog iznosa.
Datum pismenog otkaza predstavlja osnov za obračun naknade
koja pripada organizatoru i koji može biti od 10% do 100%, zavisno od vremena
preostalog do početka putovanja. Detaljnije informacije nalaze se u
"opštim uslovima putovanja". Ukoliko neko ne može da putuje bolja
opcija je promena putnika, koja se obično vrši bez naknade ili uz male
administrativne troškove.
na početak
Šta se sme poneti avionom?
Postoji ograničenje po pitanju vrste, broja i težine
stvari koje može poneti svaki putnik avionom. Postoji i spisak zabranjenih
predmeta, koji se ne smeju uneti u avion - u predati i u ručni prtljag.
Neke informacije o avio prevozu možete naći na sajtu www.beg.aero
na početak
Kada treba biti na aerodromu?
Na aerodromu, pre poletanja aviona, treba biti najmanje
2 sata, a nekada i više radi predaje pasoša, prtljaga, dobijanja vaučera i
ostalih procedura. Ponekad se mogu stvoriti gužve ili zastoji u saobraćaju, zbog
čega je preporuka da krenete ranije. Informacije o letovima možete naći na
sledećem linku: www.beg.aero/lat/letovi
na početak
ORGANIZACIJA NA PUTOVANJU
Šta je zadatak vodiča u autobusu?
Vodič ili pratilac grupe je Vaš domaćin u autobusu. On je
zadužen da vodi računa o putnicima za vreme putovanja do mesta odredišta.
Njegov zadatak je da preda dokumenta koja su neophodna za prelazak grupe
preko granice i da vodi računa da se neko ne odvoji od grupe - što je nekad
nemoguća misija, bez obzira na to koliko se trudio, jer ima svakakvih putnika
- kojima mogu pasti na pamet najneverovatnije ideje...
Pratilac koji vodi grupu na letovanje se istog dana vraća sa prethodnom
grupom i nije zadužen za putnike na letovanju, tu ulogu preuzima
predstavnik agencije na destinaciji.
na početak
Kada se ulazi i izlazi iz smeštaja?
Prethodna smena najčešće izlazi iz apartmana oko 9 - 10h, a iz
hotela ponekad i do podne, što zavisi od smeštaja do smeštaja. Posle toga je
potrebno neko vreme da se apartmani očiste, promeni posteljina i pripreme za
nove goste. Iz tog razloga ulazak u smeštaj je najčešće posle 14h, tako da
nema svrhe stizati mnogo ranije, jer se svejedno ne može ući u smeštaj.
Ako idete autobusom, poslednji dan može biti naporan, jer se po
izlasku iz apartmana ne možete odmoriti dok čekate povratak. Savetujemo da prethodno
veče spakujete u kofere sve što Vam neće biti potrebno za poslednji dan i
povratak.
na početak
Šta u slučaju da je smeštaj ima nedostataka?
Ukoliko je nešto neispravno, npr. frižider, rešo, klima uređaj... ili smeštaj nije dobro
očišćen ne treba to da trpite na letovanju.
Predstavnik je prva osoba kojoj treba da se obratite. On će
Vam najbolje pomoći da se nedostaci otklone. Ukoliko ni on ne može da reši
problem, treba da sačini zapisnik o nedostatku, sa kojim se po povratku
obraćate agenciji. Ako se ova procedura ne ispoštuje, već se reklamacija
podnese tek po povratka sa putovanja, ona će najverovatnije biti odbijena.
Predstavnika možete dobiti na telefon, koji je najčešće
napisan na vaučeru za smeštaj ili na oglasnoj tabli u samom smeštaju.
na početak
Šta je zadatak predstavnika agencije na destinaciji?
Predstavnik agencije je zadužen za brigu o putnicima u mestu
boravka. Njega možete kontaktirati za sve što Vam zatreba na destinaciji. On
će Vas povremeno obilaziti, a možete ga dobiti na telefon, koji je najčešće
napisan na vaučeru za smeštaj ili na oglasnoj tabli u samom smeštaju. Kod
njega se možete prijaviti za izlete.
Predstavnik je prva osoba kojoj treba da se obratite za bilo
kakvu pomoć kada ste u inostranstvu. Nekad predstavnik nije dostupan preko
vibera, možete ga dobiti običnim pozivom.
ADMINISTRATIVNO
PRAVNA PITANJA:
Kako i zašto se sklapa ugovor o putovanju?
Prilikom rezervacije aranžmana obavezno se sklapa ugovor o
putovanju u kom su precizirane svi bitne stvari o turističkom putovanju
(vrsta smeštaja, usluga, vrsta prevoza, broj osoba, njihova imena i datumi
rođenja, datum polaska, trajanje, cena, dinamika plaćanja...). Uz ugovor se
putniku stavlja na raspolaganje i Program putovanja, kao i Opšti uslovi
putovanja. Sve što nije napisano u ovim dokumentima, kao da ne postoji.
Usmene informacije ne obavezuju
agencije.
na početak
Jeste li pročitali opšte uslove putovanja?
Putnik treba da se pre sklapanja ugovora i uplate
aranžmana upozna sa opštim uslovima putovanja. U ovim uslovima propisane su
međusobne obaveze putnika i turističke agencije. Neke od stvari koje su tamo
definisane su: vreme ulaska i napuštanja smeštaja, uslovi pod kojim možete
otkazati putovanje i naknade, šta činiti ukoliko niste zadovoljni smeštajem
ili uslugom... Preporučujemo svima da pre nego što potpišu ili uplate
aranžman odvoje malo vremena i pročitaju ove uslove.
na početak
Kakva je razlika između agencija organizatora i
subagenata
Za putnika skoro da nema razlike! Pod istim uslovima i
cenama putnici mogu uplatiti aranžman u bilo kojoj agenciji. Razlika je samo
u tome što organizator formira cene i odgovara za ispunjenje uslova koji su
navedeni u programu putovanja. Putnik može i u bilo kojoj subagentskoj agenciji
ostvariti sva prava kao i direktno kod organizatora.
na početak
Šta u
slučaju da niste zadovoljni uslugom?
U tom slučaju treba da se obratite ovlašćenom lokalnom predstavniku.
Oni su prva osoba kojoj treba da se obratite, i koji će Vam najbolje pomoći
na licu mesta. Čak i agencija u Srbiji preko predstavnika rešava sve
eventualne probleme. Ukoliko predstavnik agencije ne može da Vam pomogne on
će napraviti zapisnik, na osnovu koga se po povratku u Srbiju rešava žalba,
koja mora biti podneta ubrzo po povratku (proverite u opštim uslovima). Ako
ne kontaktirate predstavnika, već se žalite po povratku u zemlju, možete
ostati bez prava na naknadu neispunjenih usluga.
na početak
Da li se može promeniti putovanje ili promeniti
putnici?
Kada se termin za letovanje približi, promena termina
ili smeštaja nije jednostavna.
Tada se promena računa kao otkaz putovanja i sa sobom
nosi znatne troškove. Promena putnika se najčešće vrši samo uz manje
administrativne troškove, tako da je to za putnike mnogo bolja opcija.
na početak
Da li se može otkazati putovanje?
Može, ali se u većini slučajeva ne vraća deo uplaćenog
ili ugovorenog iznosa.
Datum pismenog otkaza predstavlja osnov za obračun
naknade koja pripada organizatoru i koji može biti od 10% do 100%, zavisno od
preostalog vremena do početka putovanja. Detaljnije informacije nalaze se u
"opštim uslovima putovanja".Ukoliko neko ne može da putuje bolja
opcija je promena putnika, koja se obično vrši bez naknade ili uz male
administrativne troškove.
|