Akcijske ponude      Naslovna        Letovanja      Putovanja        Zimovanje         Online rezervacija        Kontakt

 


cesto postavaljena pitanja

 

ČESTO POSTAVLJANA PITANJA - FAQ

 


Kada rezervisati?

Kada se treba interesovati za letovanja ili putovanja?

Kada treba rezervisati Grčku?

Kada treba rezervisati Crnu Goru?

Kada treba rezervisati Bugarsku ili Tursku?

 

Kako rezervisati putovanje?

Šta su predrezervacija i rezervacija?

Šta su First minute popusti?

Šta su Last minute popusti?

Koji su uslovi plaćanja?

 

Pitanja o smeštaju:

Šta su studio, apartman ili soba?

Koje su veličine ležajevi?

Kako da proverim hotelski smeštaj pre nego što uplatim?

Šta je to fiksni zakup?

Šta su hoteli na upit?

 

 

Uslovi putovanja

Koja dokumenta su potrebna za putovanje u inostranstvo?

Da li se može otkazati putovanje?

Šta se sme poneti avionom?

Kada treba biti na aerodromu?

 

 

Organizacija na putovanju.

Šta je zadatak vodiča u autobusu?

Kada se ulazi i izlazi iz smeštaja?

Šta u slučaju da je smeštaj ima nedostataka?

Šta je zadatak predstavnika agencije na destinaciji?

 

 

Administrativno pravna pitanja:

Kako i zašto se sklapa ugovor o putovanju?
Jeste li pročitali opšte uslove putovanja?

Kakva je razlika između agencija organizatora i subagenata?

Da li se može promeniti putovanje ili promeniti putnici??

Da li se može otkazati putovanje?

 

 

 

  


 

KADA REZERVISATI?

 

 

Kada se treba interesovati za letovanja ili putovanja?

 

Prvo počinje interesovanje za severnu Grčku, zatim za Crnu Goru, Bugarsku i Tursku. Ukoliko znate kada imate godišnji odmor savetujemo Vam da odmah po izbacivanju cena rezervišete smeštaj − ostvarićete popust za rane uplate, i još važnije − moći ćete da birate smeštaj.

 

Putovanja u inostranstvo se organizuju u toku cele godine.

 

na početak

 

Kada treba rezervisati Grčku?

 

Cene za apartmane se objavljuju već od oktobra do marta, kada se daju i popusti za rane uplate.

Ako se za Grčku javite posle 1.juna − ostaće Vam samo najskuplji smeštaj, a od jeftinijeg ono što niko nije hteo! Smeštaj dobrog odnosa cene i kvaliteta se rasproda bar mesec dana pre putovanja.

 

na početak

 

Kada treba rezervisati Crnu Goru?

 

Crna Gora se rezerviše posle Grčke, ali kada krene prodaja brzo nestane mesta jer u Crnoj Gori ima znatno manje mesta nego u Grčkoj.

  

na početak

 

 

Kada treba rezervisati Bugarsku i Tursku?

 

U Bugarskoj i Turskoj ima znatno više mesta. U jednom hotelu može biti i preko 1000 ležaja. Kod ovih destinacija interesovanje počinje početkom aprila. Smeštaj u Bugarskoj se može rezervisati najkasnije 15 dana pre polaska zbog viza, što važi i za autobuske aranžmane za Tursku. U Turskoj prvi nestaje najskuplji smeštaj, dok za jeftiniji (budžet smeštaj) ima mesta skoro do polaska.

 

na početak

 

 


 

KAKO REZERVISATI PUTOVANJE?

 

 

Šta su predrezervacija i rezervacija

 

Predrezervacija

Agencija će Vam često sačuvati aranžman kraće vreme, bez uplate. To se zove predrezervacija. Namena joj je da Vam da malo vremena, npr. dok se ne vratite sa posla, ili da bi uplatili na račun - ako ne planirate da dolazite do agencije.

 

Rezervacija

Aranžman se rezerviše uplatom iznosa za rezervaciju, koji je obično 40% cene aranžmana - to možemo nazvati "pravom rezervacijom". U ovom slučaju pravi se ugovor o putovanju, izdaje se fiskalni račun... obavlja se kompletna administrativna procedura. Kada se rezerviše aranžman, moguće ga je otkazati, ali najčešće ne bez posledica, zbog toga je neophodno dobro razmisliti pre rezervacije (dobiti godišnji odmor na primer.)

 

 

 

na početak

 

 

Šta su to First minute popusti?

 

Kada se objave cene za letovanje, tada su najveći popusti i tada je najbolje rezervisati aranžman. Popusti se kreću oko 10-30%. Nekada je dovoljno uplatiti samo deo za rezervaciju, ali se uplatom u celosti ostvaruju veći popusti.

 

Najveća prednost u odnosu na Last minute je što je praktično sve slobodno, tako da možete birati smeštaj kakav želite - npr. koji ima povoljnu cenu, koji je blizu mora, ima bazen... Najlepši smeštaj i onaj koji ima najbolji odnos cena-kvalitet se rasproda već u toku ovog perioda.

 

 

 

na početak

 

 

Šta su to Last minute popusti?

 

Smeštaj koji nije jako tražen ponekad se nađe na Last minute popustu. Last minute popust je približan First minute popustu ili nekad se umesto novčanog popusta dobije besplatan BUS prevoz.

 

Veoma retko se smeštaj koji ima bolju poziciju ili je bolje opremljen nađe na last minute popustima, on se najčešće rasproda ranije.

 

Po pravilu last minute se objavljuje oko 10 dana pre polaska, tada treba reagovati veoma brzo, jer ga ima malo i sve se brzo rasproda - za par dana. Neki putnici ne nađu ono što su tražili čekajući last minute, tako da imajte i to u vidu prilikom planiranja.

 

 

na početak

 

 

 

Koji su uslovi plaćanja?

 

Prva varijanta je je uplata aranžmana u celosti prilikom rezervacije. Ovo je najjednostavnija i najčešće najpovoljnija varijanta - jer se prilikom uplate u celosti ostvaruju popusti ili neke druge pogodnosti.

 

Druga mogućnost je da se aranžman plaća u ratama do polaska

  - 40-50% prilikom rezervacije,

  - ostatak 15 - 30 dana do polaska.

 

Treća mogućnost je da se aranžman plaća u ratama do polaska

  -  40% prilikom rezervacije,

  -  60% na jednake mesečne rate.
  -  Rate pre polaska plaćaju se u agenciji.

  -  Za rate posle polaska, deponuju se čekovi ili dostavlja administrativna zabrana

 

Pre zaključenja ugovora neophodno je da se informišete o načinima plaćanja, jer uslovi plaćanja nisu isti za sve aranžmane.

 

Sva plaćanja su u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke na dan uplate.

 

 

na početak

 

 


 

SMEŠTAJ:

 

Šta su studio, apartman i soba?

 

U Grčkoj je uobičajeni smeštaj u vilama koje sadrže tzv. studije ili apartmane. Studio je najsličniji našoj garsonjeri, tj. ima mini kuhinju u istoj sobi gde su i ležajevi. Apartman je obično veći od studija i ima odvojen dnevni boravak sa kuhinjom od dela za spavanje. Dupleks se nalazi na istom nivou, nije na dva sprata kao kod nas, ima dve sobe i odvojenu kuhinju, dok se mezoneta prostire na dva sprata. Sobe u hotelima u svom sastavu nemaju kuhinjski deo, a gosti ne smeju da spremaju hranu u sobama.

 

 na početak

 

 

Koje su veličine ležajevi?

 

U svakoj zemlji postoji drugačiji standard, a često se razlikuje i od smeštaja do smeštaja.

Grčki standard za ležajeve je:
- za jednu osobu (singl ležaj) je 185 cm dužine, sa 75-90 cm širine,

- francuski ležaj je širine 130-155 cm.

- Pomoćni ležajevi su obično sofe na razvlačenje za jednu osobu ili dva manja deteta.

   Takođe može biti i dušek koji se izvlači kao ladla ispod glavnog ležaja.

 

Pomoćni ležajevi u hotelima su najčešće manjih dimenzija i oblika su fotelje na razvlačenje ili ležaljke za plažu na rasklapanje.

 

U arapskim zemljama (Tunisu, Egiptu, Turskoj...) ležajevi su obično isti ili veći od onih na koje smo navikli. Često se nailazi na obične ležajeve široke više od metar i na francuske ležajeve od čak 2 metra širine.

 

 

 na početak

 

Kako da proverim hotelski smeštaj pre nego što uplatim?

 

Savetujemo da se pre uplate smeštaja informišete o mišljenju putnika koji su već bili tamo! Preporučujemo da posetite sajtove: www.booking.com ili www.tripadvisor.com (na engleskom), u polje za pretragu unesete ime hotela, pogledate slike i pročitate mišljenja gostiju.

 

 

 na početak

  

Šta je to fiksni zakup?

 

Naše agencije često zakupljuju traženiji smeštaj za celu sezonu, i raspolažu sa njim kako žele.

Putnici kada žele da rezervišu smeštaj kontaktiraju turističku agenciju koja je zakupila smeštaj ili subagenta, čime je znatno ubrzana i pojednostavljena procedura rezervacije. Za putnike je ovaj vid rezervacije dosta lakši i jednostavniji od putovanja na upit.

 

Putnici imaju brojne prednosti kada rezervišu smeštaj koji je u "fiksu". Neke od njih su:

– bolje informacije o samom smeštaju, kvalitetu, opremljenosti smeštajnih jedinica i njihovoj lokaciji,

– cena smeštaja prema putniku je niža nego što on može naći isti smeštaj na licu mesta,

– informaciju o slobodnim kapacitetima dobijaju skoro trenutno, jer podatke o raspoloživosti ima sama agencija.

 

 

 na početak

 

Šta su hoteli na upit?

 

Ukoliko tražite smeštaj u hotelu za koji nema velikog interesovanja agencije moraju da pošalju upit/rezervaciju,  i da sačekaju da hotel potvrdi da ima mesta. Zavisno od hotela na odgovor može da se čeka od nekoliko minuta do nekoliko dana. Hoteli uglavnom ne žele da čuvaju mesta dok putnici razmisle, već traže da putnici u agenciji uplate rezervaciju pre slanja zahteva za rezervaciju - najave hotelu. Time se oslobadjaju neozbiljnih upita o smeštaju.

 

 

na početak

 


 

USLOVI PUTOVANJA:

 

Koja dokumenta su potrebna za putovanje u inostranstvo?

 

Pasoš - je najvažniji dokument. Pasoš mora biti važnosti još najmanje 6 meseci po povratka sa putovanja ako idete u zemlje Evropske unije. Redovnom procedurom potrebno je oko 14 dana za izradu novog pasoša. Ukoliko imate uplaćen aranžman preko nas možemo Vam izdati potvrdu sa kojom se pasoš može izraditi po hitnom postupku, za 2-3 dana. Deca moraju imati svoj pasoš, i rok trajanja pasoša za decu je kraći (3-5 godina).

Putno osiguranje - je neophodno za boravak u većini zemalja. Putnici sami snose odgovornost da u slučaju neobezbedjenog putnog osiguranja budu sprečeni da uđu na teritoriju strane države. pored toga, lekarske usluge u inostranstvu su veoma skupe, te Vam savetujemo uzimanje zdravstvenog osiguranja. Kod nas mozete uplatiti DDOR osiguranje sa kojim sva deca do 18 godina imaju besplatno osiguranje uz pratnju dve odrasle osobe.

Zeleni karton - je obavezan papir za prolazak kolima kroz Makedoniju. Vadi se na istom mestu (u istoj osiguravajućoj kući) gde ste uzeli obavezno osiguranje vozila i košta 2000 din. Važi koliko i polisa osiguranja.

 

Saglasnost roditelja za prelazak granice - ukoliko maloletno dete prelazi granicu sa jednim roditeljom ili drugom osobom. Overava se kod notara. Potreno je prisustvo samo roditelja koji ne putuje. Oba roditelja daju saglasnost u slučaju da putuje sa npr. rođacima, babom ili dedom, nastavnikom, trenerom... Overa nije skupa, ali pazite na radno vreme notara koji ne rade posle podne ni vikendom.

 

Ovlašćenje za upravljanje tuđim vozilom.

 

   

na početak

 

 

 

Da li se može otkazati putovanje?

 

Može, ali se u većini slučajeva ne vraća odredjeni deo uplaćenog iznosa.

Datum pismenog otkaza predstavlja osnov za obračun naknade koja pripada organizatoru i koji može biti od 10% do 100%, zavisno od vremena preostalog do početka putovanja. Detaljnije informacije nalaze se u "opštim uslovima putovanja". Ukoliko neko ne može da putuje bolja opcija je promena putnika, koja se obično vrši bez naknade ili uz male administrativne troškove.

 

 

na početak

 

 

Šta se sme poneti avionom?

 

Postoji ograničenje po pitanju vrste, broja i težine stvari koje može poneti svaki putnik avionom. Postoji i spisak zabranjenih predmeta, koji se ne smeju uneti u avion - u predati i u ručni prtljag.

Neke informacije o avio prevozu možete naći na sajtu www.beg.aero 

 

na početak

  

 

Kada treba biti na aerodromu?

 

Na aerodromu, pre poletanja aviona, treba biti najmanje 2 sata, a nekada i više radi predaje pasoša, prtljaga, dobijanja vaučera i ostalih procedura. Ponekad se mogu stvoriti gužve ili zastoji u saobraćaju, zbog čega je preporuka da krenete ranije. Informacije o letovima možete naći na sledećem linku: www.beg.aero/lat/letovi  

 

 

na početak

 

 

 


 

ORGANIZACIJA NA PUTOVANJU

 

Šta je zadatak vodiča u autobusu?

 

Vodič ili pratilac grupe je Vaš domaćin u autobusu. On je zadužen da vodi računa o putnicima za vreme putovanja do mesta odredišta. Njegov zadatak je da preda dokumenta koja su neophodna za prelazak grupe preko granice i da vodi računa da se neko ne odvoji od grupe - što je nekad nemoguća misija, bez obzira na to koliko se trudio, jer ima svakakvih putnika - kojima mogu pasti na pamet najneverovatnije ideje...

 

Pratilac koji vodi grupu na letovanje se istog dana vraća sa prethodnom grupom i nije zadužen za putnike  na letovanju, tu ulogu preuzima predstavnik agencije na destinaciji.

 

 

 na početak

 

 

Kada se ulazi i izlazi iz smeštaja?

 

Prethodna smena najčešće izlazi iz apartmana oko 9 - 10h, a iz hotela ponekad i do podne, što zavisi od smeštaja do smeštaja. Posle toga je potrebno neko vreme da se apartmani očiste, promeni posteljina i pripreme za nove goste. Iz tog razloga ulazak u smeštaj je najčešće posle 14h, tako da nema svrhe stizati mnogo ranije, jer se svejedno ne može ući u smeštaj.

 

Ako idete autobusom, poslednji dan može biti naporan, jer se po izlasku iz apartmana ne možete odmoriti dok čekate povratak. Savetujemo da prethodno veče spakujete u kofere sve što Vam neće biti potrebno za poslednji dan i povratak.

 

 

 

 na početak

 

 

Šta u slučaju da je smeštaj ima nedostataka?

 

Ukoliko je nešto neispravno, npr. frižider, rešo, klima uređaj... ili smeštaj nije dobro očišćen ne treba to da trpite na letovanju.

 

Predstavnik je prva osoba kojoj treba da se obratite. On će Vam najbolje pomoći da se nedostaci otklone. Ukoliko ni on ne može da reši problem, treba da sačini zapisnik o nedostatku, sa kojim se po povratku obraćate agenciji. Ako se ova procedura ne ispoštuje, već se reklamacija podnese tek po povratka sa putovanja, ona će najverovatnije biti odbijena.

 

Predstavnika možete dobiti na telefon, koji je najčešće napisan na vaučeru za smeštaj ili na oglasnoj tabli u samom smeštaju.

 

 na početak

 

 


Šta je zadatak predstavnika agencije na destinaciji?

 

Predstavnik agencije je zadužen za brigu o putnicima u mestu boravka. Njega možete kontaktirati za sve što Vam zatreba na destinaciji. On će Vas povremeno obilaziti, a možete ga dobiti na telefon, koji je najčešće napisan na vaučeru za smeštaj ili na oglasnoj tabli u samom smeštaju. Kod njega se možete prijaviti za izlete.

 

Predstavnik je prva osoba kojoj treba da se obratite za bilo kakvu pomoć kada ste u inostranstvu. Nekad predstavnik nije dostupan preko vibera, možete ga dobiti običnim pozivom.

 

 

 


 

ADMINISTRATIVNO PRAVNA PITANJA:

 

 

Kako i zašto se sklapa ugovor o putovanju?

 

Prilikom rezervacije aranžmana obavezno se sklapa ugovor o putovanju u kom su precizirane svi bitne stvari o turističkom putovanju (vrsta smeštaja, usluga, vrsta prevoza, broj osoba, njihova imena i datumi rođenja, datum polaska, trajanje, cena, dinamika plaćanja...). Uz ugovor se putniku stavlja na raspolaganje i Program putovanja, kao i Opšti uslovi putovanja. Sve što nije napisano u ovim dokumentima, kao da ne postoji.

Usmene informacije ne obavezuju agencije.

  

 na početak

 

 

Jeste li pročitali opšte uslove putovanja?

 

Putnik treba da se pre sklapanja ugovora i uplate aranžmana upozna sa opštim uslovima putovanja. U ovim uslovima propisane su međusobne obaveze putnika i turističke agencije. Neke od stvari koje su tamo definisane su: vreme ulaska i napuštanja smeštaja, uslovi pod kojim možete otkazati putovanje i naknade, šta činiti ukoliko niste zadovoljni smeštajem ili uslugom... Preporučujemo svima da pre nego što potpišu ili uplate aranžman odvoje malo vremena i pročitaju ove uslove.

  

na početak

 

 

Kakva je razlika između agencija organizatora i subagenata

 

Za putnika skoro da nema razlike! Pod istim uslovima i cenama putnici mogu uplatiti aranžman u bilo kojoj agenciji. Razlika je samo u tome što organizator formira cene i odgovara za ispunjenje uslova koji su navedeni u programu putovanja. Putnik može i u bilo kojoj subagentskoj agenciji ostvariti sva prava kao i direktno kod organizatora.

 

na početak

 

 

Šta u slučaju da niste zadovoljni uslugom?

 

U tom slučaju treba da se obratite ovlašćenom lokalnom predstavniku. Oni su prva osoba kojoj treba da se obratite, i koji će Vam najbolje pomoći na licu mesta. Čak i agencija u Srbiji preko predstavnika rešava sve eventualne probleme. Ukoliko predstavnik agencije ne može da Vam pomogne on će napraviti zapisnik, na osnovu koga se po povratku u Srbiju rešava žalba, koja mora biti podneta ubrzo po povratku (proverite u opštim uslovima). Ako ne kontaktirate predstavnika, već se žalite po povratku u zemlju, možete ostati bez prava na naknadu neispunjenih usluga.

 

 

na početak

 

  

Da li se može promeniti putovanje ili promeniti putnici?

 

Kada se termin za letovanje približi, promena termina ili smeštaja nije jednostavna.

 

Tada se promena računa kao otkaz putovanja i sa sobom nosi znatne troškove. Promena putnika se najčešće vrši samo uz manje administrativne troškove, tako da je to za putnike mnogo bolja opcija.

 

 

na početak

 

 

 

Da li se može otkazati putovanje?

 

Može, ali se u većini slučajeva ne vraća deo uplaćenog ili ugovorenog iznosa.

Datum pismenog otkaza predstavlja osnov za obračun naknade koja pripada organizatoru i koji može biti od 10% do 100%, zavisno od preostalog vremena do početka putovanja. Detaljnije informacije nalaze se u "opštim uslovima putovanja".Ukoliko neko ne može da putuje bolja opcija je promena putnika, koja se obično vrši bez naknade ili uz male administrativne troškove.

 

 

 

 

Description: Ferior tours 

 

 

 

Kontakt


Najtraženija letovanja i putovanja


Lokacija


 

Description: Ferior tours

 

 

Bulevar oslobodjenja 113 - Novi Sad

 

021 425 412     021 520 803

 

 

>  Grčka

>  Budimpešta

>  Turska

>  Beč

>  Egipat

>  Prag

>  Bugarska

>  Rim

>  Crna Gora

>  Istanbul

>  Španija

>  Nova Godina

 

 

Akcijske ponude       Letovanja      Putovanja     Zimovanje     Online rezervacija       Kontakt.